Vårt nät och täckning - tre.se

Vårt nät.

Vi har investerat miljarder i vårt nät. För att våra två miljoner kunder ska fortsätta ha ett bra uppkopplat liv.

Utveckling.

Vi var första mobiloperatör i Sverige att lansera ett 3G-nät. Vi har byggt och fortsätter att förbättra ett riktigt snabbt och starkt 4G-nät, och nu är nya utvecklade 4G+ här. En teknik som öppnar upp för riktigt snabba surfhastigheter.

Vi har investerat miljarder i vårt nät och har sedan 2011 har vi fördubblat antalet basstationer. Så du ska kunna ha ett bättre nät på fler platser, slippa brutna samtal och surfa med högre hastigheter än tidigare.

Läs mer om vårt nät

Hastighet.

Vi håller just nu på med den största satsningen i vårt nät sedan starten 2003. Vi uppdaterar vårt nät till 4G+ som möjliggör ännu högre hastigheter i vårt 4G-nät.

Uppgraderingar i nätet görs löpande runt om i landet och har redan hunnit slutföras på flertalet platser. Under året fortsätter uppgraderingen i hela Tres 4G-nät

Läs mer om hastighet

Stabilitet.

Vi satsar miljontals kronor varje år på vårt nät för att kunna göra vardagen så bra som möjligt för våra två miljoner kunder. Det gör vi för att du som kund ska uppleva färre driftstopp, få bättre kvalitet på dina samtal, surfa snabbare och ha täckning på ännu fler platser.

Läs mer om stabilitet

Täckningskartan.

Har du 3G, 4G eller både och där du bor? Med hjälp av vår täckningskarta kan du söka på hur täckningen ser ut i din kommun, ort, gata och postnummer. Du kan även använda snabbval för att kontrollera hur nätet ser ut där du är.

Tänk på att information om täckning endast är vägledande. Det går aldrig att garantera täckning på enskilda platser. Täckning och hastighet för mobila tjänster kan variera beroende på en mängd olika saker, till exempel geografiska förhållanden som berg, dalar och skog.

Till täckningskartan

Är du företagskund?

Nu har vi byggt ut nätet för fler affärsmöjligheter för dig och ditt företag.

Läs mer om vårt nät